Waarom kiezen veel horecaondernemers voor payroll?

Een van de branches waarin men het vaakst overstapt, of reeds de overstap heeft gemaakt, is de horecabranche. Bent u eigenaar van een café of van een bedrijf dat actief is in het hotelwezen of de restaurantwereld? En bent u benieuwd op welke manieren een gunstige payrollconstructie bij een deskundig payrollbureau u het werk makkelijker zou kunnen maken? Lees dan snel verder.

Meer flexibiliteit

Verhoudingsgewijs zijn er opvallend veel horecabedrijven die ervoor kiezen in zee te gaan met een payrollbedrijf. De belangrijkste reden hiervan heeft vaak te maken met flexibiliteit. Zoals bekend zijn termen als afwisseling, flexibiliteit en piek- en dalmomenten onlosmakelijk verbonden met de horeca. Vooral vanwege het feit dat er ook vaak sprake is van rustige momenten, dagen of zelfs weken of maanden, staan horeca-ondernemers niet vaak te springen om hun personeel een vast contract aan te bieden. Door een payrollconstructie aan te gaan, worden zij daar minder snel toe gedwongen. Horeca-eigenaren weten mede op deze manier dus hun gewenste flexibiliteit in stand te houden.

Beperk het risico én behoud de focus

U weet misschien al dat een payrollorganisatie, naast de salarisadministratie, ook de risico’s en verplichtingen overneemt die horen bij het ondernemen. Voor een bedrijfseigenaar in de horeca levert dat het voordeel op dat hij of zij zich geen zorgen meer hoeft te maken om arbeidscontracten, salarissen, jaaropgaven, pensioenen, verzekeringen, CAO’s en ARBO-zaken. Door dit feit beperkt men de ondernemersrisico’s, die in de horeca vaak toch al niet gering zijn. Bovendien kan de focus zo veel mogelijk liggen op het inhoudelijke vlak; het ondernemen.

Minder administratie

De derde grote reden voor horeca-ondernemers om te kiezen voor payrolling is ook al gerelateerd aan de soms ongelooflijke piekmomenten en -perioden waarmee zij te maken hebben. Tijdens deze drukte verandert het personeelsbestand met enige regelmaat. Vaak is er sprake van tijdelijke krachten om de drukte op te vangen. Uiteraard zorgt dit voor het nodige gehannes op administratief vlak. Een payrollspecialist kan een ondernemer hier enorm in ontlasten, uitgerekend op momenten waarop dat het meest gewenst is. Bovendien kan met zekerheid gesteld worden dat met payroll de salarisadministratie foutloos uitgevoerd wordt.

Vraag informatie aan bij een payrollbureau

Wenst u meer informatie te ontvangen over payrolling in het algemeen? Of wilt u meer weten over wat een payrollconstructie voor uw horecabedrijf kan betekenen in het bijzonder? Aan te bevelen is om dan eens contact op te nemen met een payrollbureau bij u in de buurt. Ongetwijfeld geven zij u vrijblijvend meer informatie over alle mogelijkheden en voordelen die payroll te bieden heeft.

Categorieën: Payroll nieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *